Het verschil tussen SEO en copywriting

Webmasters worden gemotiveerd door het idee van zoekmachineoptimalisatie en gaan ervan uit dat hun website duizenden conversies zal genereren zolang hun website is geladen met goede zoekwoorden die een hoge positie in Google genereren. Als gevolg hiervan krijgen veel websites duizenden hits maar weinig wijzigingen. Dat komt omdat conversies niet worden aangedreven door zoekwoorden, maar door goede tekst.

U kent het oude gezegde: “Je kunt een paard in het water gooien, maar je kunt het niet drinkbaar maken.” Welnu, als u een slecht geschreven website heeft met geweldige zoekwoorden, begrijpt u waarschijnlijk de betekenis van dit oude gezegde beter dan wie dan ook.

Als je van je bezoekers klanten wilt maken, moet je goede zoekwoorden combineren met een pakkende kopie van je website. Hier is het geheim om je koppige paard dit water te laten drinken.

SEO-experts zijn geen copywriters

Sommige webmasters zijn van mening dat webcopywriters en SEO-experts hetzelfde zijn. Natuurlijk zijn er veel SEO-experts met computer- en programmeervaardigheden die dit zouden willen geloven, ook al hebben ze een aantal grote literaire sterren.

SEO’s die niet willen dat u weet dat SEO eenvoudig is – schrijf niet. Dit is waarom ze zo goed zijn in SEO, maar niet zo goed in het aanbrengen van veranderingen.

Voor de gemiddelde website-eigenaar die niet erg goed is in SEO, ziet SEO eruit als een grote witte haai. Maar SEO is eenvoudig en staat niet noodzakelijk gelijk aan een hoop geld dat webmasters betalen aan de experts die ze inhuren.

Als uw website honderden of duizenden pagina’s heeft, is het de moeite waard om te investeren in het inhuren van een ervaren SEO-expert voor grote websites, aangezien u misschien niet de tijd of kennis heeft om het zelf te doen. Als uw website echter klein is, kunt u de zoekwoorden gemakkelijk zelf vinden en een goede copywriter inhuren om de zoekwoorden over te nemen. De meeste verschillen tekstschrijver en copywriter kunnen gemakkelijk trefwoorden voor je vinden als je geen tijd hebt om het zelf te doen.

Goede kopieën zijn belangrijk

Uw product is geweldig en u weet hoeveel mensen er baat bij zullen hebben, maar de vraag is, weten ze hoeveel het hen zal opleveren? Waarschijnlijk niet. Ze kunnen hebben wat ze willen, maar niet de reden waarom ze het willen.

Stel je een nieuwe Corvette voor, glanzend, glanzend of nieuw. Het heeft misschien een goede motor, maar mensen zullen het niet kopen als het er niet goed uitziet. Toegegeven, dit kan worden omzeild, maar niet tenzij je een tech-nerd bent die weet wat hij doet.

Goede zoekwoorden zijn niet anders zonder op verkoop gebaseerde kopie.

Internetgebruikers voeren trefwoorden in bij zoekmachines om te vinden wat ze zoeken. U heeft een idee op basis van de gebruikte zoekwoorden, maar het is aan u om hen te vertellen wat ze echt willen, zelfs als ze het niet weten.

Een goede schrijfpagina overtuigt bezoekers ervan dat het product dat ze lezen het product is dat ze willen kopen. In de meeste gevallen komt de bezoeker op de pagina zonder te beseffen dat hij een bepaald product wil kopen, totdat hij een aantrekkelijke slogan of een productbeschrijving ziet die hem direct naar het winkelwagentje leidt: kopen en kopen online, kopen, kopen.

Reguliere SEO-copywriting is egocentrisch, terwijl goede copywriting klantgericht is.

Mensen zijn geen rationele wezens. Je koopt geen producten op basis van logica; Je wordt alleen gemotiveerd door emoties. Goede copywriting legt de emoties vast van uw websitebezoekers, net zoals het dunne, glanzende lichaam van een Corvette het hart van de eigenaar verovert.

Met andere woorden, de algemene SEO-kopie is egocentrisch, terwijl de copywriting klantgericht is. Goed schrijven verkoopt omdat het is geschreven vanuit het oogpunt van de klant.

SEO en goede copywriting zijn beide belangrijk, maar je moet ze samen gebruiken. Het loont de moeite om een ​​copywriter in te huren om overtuigende teksten te verkopen die uw product of dienst zullen verkopen. Copywriters rekenen vaak een percentage van de winst die u maakt op basis van het aantal verkoopconversies dat uw artikel genereert, terwijl veel SEO’s een vast tarief rekenen op basis van het aantal bezoeken aan de website. Wat wel of niet mag veranderen. Absoluut niet.

Leave a Reply