Hoe u een online winkel maakt

Nu het internet zo groot en verreikend is als het nu is, zou iedereen moeten gaan nadenken over een of andere vorm van online aanwezigheid om de veranderende methoden van kopen en verkopen bij te houden. Om een ​​online winkel te maken, zijn er een paar stappen die u in gedachten moet houden en u zou moeten kunnen beginnen met het binnenhalen van verkopen vanuit het hele land en mogelijk zelfs de wereld als u daarin geïnteresseerd bent.

1. Verzin een naam. Als je al een online winkel wilt maken, is de kans groot dat je al een naam voor je winkel hebt, maar is het een goede naam? Een naam moet gedenkwaardig zijn en uw klant onmiddellijk vertellen waar u over gaat en wat u verkoopt. Met een fysieke winkel kun je je een beetje mysterie veroorloven, omdat mensen eerder uit pure nieuwsgierigheid zullen ronddwalen. Met internet draait alles om onmiddellijke bevrediging, hoewel de gebruiker de neiging heeft om gefrustreerd te raken en gewoon weg te klikken; waarom zou u uw winkel proberen te achterhalen als ze naar een winkel kunnen gaan die hen precies geeft wat ze nodig hebben? Het creëren van een online winkel is het creëren van een online aanwezigheid, en om het meest effectief te zijn, moet de gebruiker weten waar die aanwezigheid voor staat en waartoe die in staat is.

2. Selecteer uw producten. Nu je een naam hebt uitgekozen, moet je erachter komen wat je gaat verkopen als je eenmaal een online winkel hebt gemaakt. Er zijn veel verschillende opties in deze stap, omdat je dingen die je hebt gemaakt of dingen die anderen hebben gemaakt, kunt verkopen. U kunt het product persoonlijk bezitten of via een dropshipper gaan die alle verzending en producten afhandelt. In mijn ervaring zijn de meest succesvolle online winkels die die iets unieks bieden aan de gebruikersgroep; een product dat óf uniek is óf zeer gewild. Wanneer u een online winkel maakt, moet u deze bovenaan uw laatste plaatsen en een plan hebben voor hoe u uw producten gaat verkrijgen en voor hoeveel u van plan bent ze te verkopen, dit zal het proces een stuk soepeler laten verlopen. .

3. Bedenk ontwerp, kleur, enz. Net zo belangrijk als uw naam is uw ontwerp en kleurenpalet. Een winkel met een erg modderig of te druk palet kan bombarderen, zelfs als je ‘s werelds coolste naam hebt. Zie het opnieuw in termen van een echte winkel. Als je naar een winkel gaat en meteen wordt gebombardeerd met felle kleuren en flitsende lichten, is de kans groot dat je niet blijft hangen, tenzij je in Las Vegas bent. U moet hier rekening mee houden wanneer u een online winkel maakt, aangezien u niet langer de fysieke handeling hoeft te hebben om een ​​winkel binnen te gaan, het is een puur visuele ervaring. U wilt proberen bij alle gedempte pastelkleuren of alle levendige verzadigde kleuren te blijven. Met computermonitors in het hele land die informatie op verschillende manieren weergeven, moet je je kleurontwerp zo samenhangend mogelijk maken, zodat het er van de ene monitor op de andere zo gelijk mogelijk uitziet, zodat je een soort kwaliteitscontrole hebt op wat de kijker ziet.

4. Kies een hostingservice. Dit is een cruciale stap in het proces om een ​​online winkel te creëren, omdat dit uw succes kan maken of breken. U moet een hostingbedrijf kiezen dat het beste bij u en uw behoeften past. De meeste e-commerce-oplossingen bieden een breed scala aan hostingpakketten en verschillende voordelen bij elk pakket, dus zorg ervoor dat u goed oplet. Een ding om altijd in gedachten te houden is of ze prettig zijn om mee samen te werken, want als uw site om welke reden dan ook uitvalt of als u wijzigingen wilt aanbrengen die u zelf niet kunt achterhalen, moet u ze bellen. Dus ik raad je aan om, voordat je er een kiest, zeker alle potentiële providers te bellen en met hen te praten. Als ze vriendelijk en informatief zijn, zou ik ze naar de bovenkant van de lijst verplaatsen, maar als je door de telefoon wordt geschud of nooit echt met een echt persoon praat, zou ik ze naar de onderkant van de lijst verplaatsen. De hostingprovider is in wezen uw partner wanneer u een online winkel maakt en u moet ervoor zorgen dat uw partner er voor u is en uw beste belang voor ogen heeft.

5. Breng uw winkel op de markt. Als je de winkel eenmaal hebt geopend, moet je er wat werk aan doen; dit is de fase waarin de meeste winkels beginnen te falen. Iemand koopt inventaris en brengt de winkel op gang, maar verwacht van mensen dat ze gewoon hun winkel vinden en dat de producten van de schappen vliegen. Het opzetten van een online winkel is eenvoudig, maar het succesvol runnen van een online winkel is iets lastiger. Zorg ervoor dat u uw winkel daar krijgt. Vind relevante blogposts of word een vertrouwd lid van een forum dat relevant is voor uw producten. Als mensen niet weten dat uw winkel bestaat, kunnen ze er niet zo goed bij kopen. Een methode die kan helpen wanneer u voor het eerst begint, is door elke maand een beetje geld uit te geven aan Pay Per Click-advertenties; Hoewel ze misschien niet de goedkoopste manier zijn om op de markt te komen, helpen ze wanneer een online winkel voor het eerst begint. Nadat u een online winkel heeft gemaakt, kunt u ook naar veel goedkopere methoden in uw omgeving zoeken. Maak een batch T-shirts met je logo erop en website erop en laat vrienden en familie ze dragen of krijg toestemming om ze uit te delen op lokale atletiekevenementen. Alles wat u kunt doen om uw winkel te krijgen naam en website die er zijn, kunnen potentieel nieuwe klanten opleveren, zowel door direct contact als via mond-tot-mondreclame.

6. Voer het standaardonderhoud van de winkel uit. Zodra je klanten begint binnen te krijgen en een beetje inkomsten stroomt, zorg er dan voor dat je niet te veel begint te ontspannen, ja de moeilijke delen zijn voorbij maar je moet nog steeds toekomstige klanten tevreden houden en om dat te doen moet je actief blijven met de winkel. Als ik naar een online winkel ga en het lijkt er niet op dat de producten of iets onlangs is bijgewerkt, koop ik daar meestal niets van, want wie zegt dat de persoon in het echt nog steeds zaken doet? Het is heel gemakkelijk voor een online winkel om door de kieren te vallen en toch op te staan, ook al is de fysieke winkel gesloten. Om deze reden moet je constant dingen updaten en je klanten het gevoel geven dat je om de winkel geeft, want als je dat niet doet, waarom zouden ze dan? Een gemakkelijke manier om dit te doen, is door een blog aan de winkel toe te voegen die u om de paar dagen bijwerkt met nieuws over uw producten en plannen of met kleine weetjes over uw dagen; dit zal helpen om een ​​soort gemeenschap rond uw winkel te vormen en u zult merken dat vaste klanten reageren op artikelen.

7. Begin met plannen voor een lang leven. Wat ik hier bedoel, is dat als je eenmaal al dit harde werk in je winkel hebt gestopt, bent begonnen met het verhuizen van producten en een kleine gemeenschap hebt, je moet gaan plannen wat je hierna kunt doen om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen. Met een fysieke winkel zorgt de betrouwbaarheid en onwil om op zoek te gaan naar nieuwe plaatsen ervoor dat klanten terug blijven komen, maar met online winkels en de mogelijkheid om bijna overal online een product te vinden, moet je je winkel buitengewoon gastvrij en gezellig maken om mensen terug te laten komen. Denk aan promoties die u kunt aanbieden aan klanten die het vaakst op uw blog posten, of manieren waarop u uw winkel kunt verbeteren met een nieuwe look of een grotere verscheidenheid aan producten, maar laat de winkel niet stagneren. Nadat je een online winkel hebt gemaakt, is het een fulltime baan om hem draaiende te houden en succes te behouden, maar er is geen ander gevoel dat je voelt, want je bent je eigen baas terwijl alle mislukkingen van jou zijn, elk grammetje van het succes hoort ook bij jou en dat is echt een geweldig gevoel.

Nik Aberle is momenteel een e-commerce websitespecialist en werkt bij Webplus, Inc. in Aberdeen, SD. Hij heeft ervaring met bedrijven variërend van kleine thuisactiviteiten tot grote nationale drukkerijen en vele anderen daartussenin.

Leave a Reply