Voorjaarsschoonmaak website: 4 tips om uw online aanwezigheid bij te werken

Bekijk waarom het nu een goed moment is om uw website bij te werken – en hoe? Zeg eens eerlijk: hoeveel voorjaarsschoonmaak heb jij dit jaar gekregen? Heb je je dakgoten schoongemaakt, de voorraadkast geveegd, je kasten georganiseerd?

Hoe zit het met uw bedrijfswebsite? Verdient het ook geen nieuwe start? De waarheid is dat websites levende, ademende dingen zijn. En levende, ademende dingen hebben onderhoud nodig. Daarom is de lente een mooi moment om je website op te frissen en het metaforische stof uit de hoek te halen.

Blijf lezen voor mijn top 6 tips om je website te updaten:

1. WordPress opschonen

Dus, hoe update je je website? Op het meest basale niveau update je WordPress. WordPress is software en alle software moet regelmatig worden bijgewerkt om het veilig en soepel te laten werken. Behalve dat WordPress wordt bijgewerkt, moeten alle plug-ins die u gebruikt ook up-to-date worden gehouden. Het is ook een goed idee om regelmatig te controleren op verbroken links en om alle media die u niet gebruikt te verwijderen.

Afhankelijk van je technische vaardigheden is dit misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Begin nooit te sleutelen aan de back-end van je website, tenzij je enige bekendheid hebt met WordPress en als je betrouwbare back-ups hebt (het kan geen kwaad als je weet wat je met die back-ups moet doen, mocht je ze ooit nodig hebben) .

Gelukkig, als u met een gerenommeerd webontwikkelingsbureau werkt, kunnen zij het basisonderhoud van uw website voor u regelen. Als u geen regelmatig onderhoud heeft, is het misschien een goed idee om contact op te nemen met uw webdesign haarlem en deze elke maand een update te laten doen.

2. Website-inhoud bijwerken

De tekst en afbeeldingen op uw website zijn uw merkvertegenwoordiging aan de wereld, en uw startpagina moet bijzonder aantrekkelijk zijn, anders zullen bezoekers niet resoneren dat ze op de juiste plaats zijn beland.

Dus geeft de inhoud op uw website precies het juiste beeld dat leidt tot leads en verkopen? Krijgt u het soort conversies dat u wilt?

Gelukkig is het wijzigen van de kopie op uw website een van de gemakkelijkste wijzigingen die u kunt aanbrengen. Onthoud: ‘Copy is King’ in de online wereld. Als het niet goed is geschreven, zal het niet veel vertrouwen wekken van uw potentiële klanten of hen tot actie aanzetten.

Het opschonen van uw website kan zo simpel zijn als het wijzigen van een paar koppen of misschien het bijwerken van uw huidige specials. Zo actualiseert onze klant A Bear and Bison Inn regelmatig de specials en arrangementen die ze aanbieden (en zien ze er niet verleidelijk uit?).

3. Geef het een bijgewerkte look

Ik wed dat je je huis rondkijkt met het oog van een amateur-decorateur. Je gebruikt waarschijnlijk geen shag-vloerbedekking meer of het stoffige pastelbehang dat zo populair was in de jaren ’80.

Sterker nog, ik wed dat je constant het uiterlijk van je huis aan het aanpassen bent – een nieuw vloerkleed hier, bijgewerkte gordijnen daar – zodat het fris en modern blijft.

U moet diezelfde kritische blik naar uw website brengen. Lijkt het op andere websites die je leuk vindt? Ziet het eruit alsof het dit jaar is gebouwd… of 5 jaar geleden of zelfs langer?

Onthoud dat online trends veel sneller gaan dan zowat elke andere trend. Daarom wordt over het algemeen aanbevolen om uw website om de drie jaar bij te werken om ervoor te zorgen dat deze up-to-date is met de huidige best practices.

Gebruik deze lente-energie dus om uw website er eigentijds uit te laten zien en aantrekkelijk te maken voor de huidige markt.

4. Voeg een blog toe… of werk uw blog bij!

Een blog is de perfecte manier om uw websitekopie fris en nieuw te houden. Bovendien beloont Google websites die voortdurend nieuwe inhoud publiceren.

Bovendien zijn blogposts geweldige manieren om in contact te komen met uw klanten en uw expertise te laten zien. En ze kunnen ook dienst doen als posts op sociale media en content voor uw nieuwsbrieven.

We vinden het bijvoorbeeld geweldig hoe onze klant Malary’s een blogpost over een ‘modeshow’ heeft gemaakt om hun nieuwste lentemode te laten zien. Het is een actueel, deelwaardig stuk inhoud en het is de perfecte manier om hun producten te laten zien.

Dus als je je website echt wilt opfrissen, overweeg dan om een ​​blogsectie toe te voegen. Je kunt het je ‘Blog’,’Artikelen”Verhalen’ noemen, of wat dan ook bij je merk past (merk op dat we de onze opslaan onder ‘Bronnen’).

Het belangrijkste is dat u een speciaal gedeelte op uw website heeft voor het plaatsen van regelmatige, nieuwe inhoud.

En als je al een blog hebt, is dit een goed moment om deze bij te werken! Een keer per week posten is ideaal, maar zelfs een keer per maand begint na verloop van tijd vruchten af ​​te werpen.

Leave a Reply